Dobre treści ciągle królują w Internecie. Nic więc dziwnego, że firmy wykorzystują je do promowania swoich produktów i usług. Nawet tych, których odbiorcami są inne firmy.

Czym jest content marketing?

Marketing treści, to najkrócej mówiąc działania polegające na promocji firmy, produktu czy usługi za pomocą autorskich materiałów udostępnianych w Internecie.

Mogą to być nie tylko teksty, ale również nagrania wideo, grafiki, infografiki, czy webinary. Najważniejsze, aby były ciekawe i unikalne, co bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie nimi przez użytkowników.

W przypadku firm działających w segmencie B2B zakres przykładowych pisanych treści jest naprawdę duży. Wpisy na blogach, poradniki, wypowiedzi eksperckie, przewodniki, wywiady i wszystko inne, co buduje ekspercką pozycję oraz może zainteresować potencjalnych klientów, to odpowiednie narzędzia marketingu treści.

Blog firmowy – czyli podstawa

Naturalnym, a więc najpopularniejszym, miejscem do prowadzenia działań CM jest blog umieszczony na stronie firmowej.

Po pierwsze: nie wymaga to dużych nakładów finansowych, bo zarówno tworzenie treści, jak obsługę bloga możemy prowadzić wewnątrz firmy.

Po drugie: w B2B nasi klienci są bardziej świadomi i podjęcie przez nich decyzji zakupowej poprzedzone jest dłuższym zbieraniem informacji. Blog jest idealnym miejscem, gdzie takie informacje mogą uzyskać.

Prowadząc firmowego bloga należy pamiętać o systematyczności. Opuszczony blog, na którym ostatni wpis pojawił się pół roku wcześniej, może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Ponadto poprzez dzielenie się wiedzą buduje się także wizerunek ekspercki i zaufanie – niezbędne w budowaniu marki w B2B.

Content Marketing w SEO i Social Media

Czy CM wpływa na to jak naszą witrynę widzi Google? Oczywiście, przecież więcej wartościowych treści, to więcej wizyt na stronie, wydłużenie ich czasu, oraz dodatkowe linki, które wpływają na pozycjonowanie. Podobnie wygląda to w przypadku choćby Facebooka. Umieszczenie na profilu firmowym linka do wartościowego artykułu z naszego bloga, zwiększy interakcje oraz poprawi ich statystyki, bo to ciekawych treści szukają użytkownicy w na platformach społecznościowych. Content marketing może być wykorzystywany zarówno w działaniach organicznych, jak i być wspierany kampaniami płatnymi.

Content Marketing w B2B 1
Szymon Słowik, SEO & digital marketing strategist

Dobra strategia contentowa może stanowić trzon całej komunikacji w sieci internetowej.

Szymon Słowik, CEO takaoto.pro

Jak widać Content Marketing wpływa na praktycznie każdy aspekt funkcjonowania firmy w internecie. Dlatego warto prowadzić takie działania, jednak dla większej skuteczności należy poprzedzić je analizą zarówno SEO jak i samych treści.

W przeciwnym razie działania contentowe można przyrównać symbolicznie do „pisania do szuflady”. Bez zastosowania kluczowych technik promocji, przygotowane treści do nikogo nie dotrą, a co za tym idzie, nie wywrą na nim wrażenia, które mogłoby stanowić punkt wyjścia, do nawiązania współpracy biznesowej.


Content Marketing w B2B 2

Szymon Słowik – Marketer z wieloletnim doświadczeniem w konsultingu i tworzeniu koncepcji działań w zakresie marketingu cyfrowego. Szczególnie odnajdujący się w kampaniach inbound marketingowych, których podstawą jest marketing treści, wykorzystanie blogów, SEO i mediów społecznościowych.

Przeczytaj również: